Meny
Meny

Stadsledningsförvaltningen

Stadsledningsförvaltningen i Solna stad stödjer kommunstyrelsen med ledning och styrning av övergripande och strategiska frågor. Förvaltningen ansvarar för till exempel ekonomi, IT, säkerhet och kommunikation. Här finns också stadens nämndsekretariat.

Möt Stina Wickman som sedan oktober 2019 jobbar som HR-chef här i Solna stad. Vi har frågat henne vad hon brinner för inom HR-området och hur hon vill jobba med HR i Solna stad.

”Jag tycker att frågor som rör medbestämmande och delaktighet är väldigt viktiga i en organisation. Att alla medarbetare får känna sig uppskattade och veta att man tillsammans med sitt team gör skillnad varje dag.”

”En annan hjärtefråga är att medarbetare och chefer får möjlighet att utvecklas i sin roll och gärna även göra intern karriär. Inom HR vill jag att vi digitaliserar fler av våra processer för att kunna erbjuda verksamheten en bättre service och tillgänglighet, t ex genom digitala utbildningar.”

Intresserad av att jobba på stadsledningsförvaltningen?

Lediga tjänster på förvaltningen finner du i listan nedan. Om du inte hittar en tjänst som går i linje med dina karriärintressen så kan du alltid skicka in en intresseanmälan till oss via "Lediga jobb."